Počet aktivních nabídek 41647

práce nebo atraktivní práce?

Nabídky práce přes sociální sítě nahrazuje virtuální realita

6.7.2017

Nabídky práce přes sociální sítě nahrazuje virtuální realita

Inzeráty nebo sociální sítě nejsou při hledání a nabízení práce již tolik účinné, jak bývaly dříve a do popředí zájmů se dostává přenos informací prostřednictvím virtuální reality, které slouží jako zajímavé podklady pro potencionální uchazeče o práci. Jedinečných výsledků při obsazování volných pracovních pozic ze strany zaměstnavatelů lze dosáhnout jedině za pomoci ukázkových showroomů. Nevěříte, že to může fungovat?

Tak si představte, že hledáte práci a uvidíte letáček firmy, která hledá zaměstnance, ovšem z prospektu není jasné, o jakou firmu se jedná, jak je velká nebo jaké pracovní prostory a podmínky nabízí. Naproti tomu jsou vám za pomoci virtuální reality představeny přímo konkrétní podmínky ve firmě a vy již hned na začátku víte, o jakou pracovní pozici, popřípadě, jaký pracovní komfort usilujete. Co myslíte? Čemu dáte přednost?

Tímto novým trendem reagují zejména velké firmy na nedostatek zaměstnanců a pokoušejí se potencionální pracovníky oslovit již při prvním kontaktu. Zároveň chtějí firmy působit jako značně transparentní a nebojí se na veřejnosti ukázat, jak vše vypadá také uvnitř firmy.

Tímto způsobem tak nastává určitý boj o kvalifikované zaměstnance, kterých je v současné době vážný nedostatek. A nejedná se pouze o vyšší pracovní pozice, ale také je třeba zaměřit pozornost na nižší pozice, které se hůře obsazují.

Firmy si proto uvědomují, že zaměstnance musí oslovit již při prvním kontaktu, něčím je zaujmout a dále s nimi pracovní vztah kvalitně budovat. Virtuální realita přesto představuje náborový prvek, který je doposud v plenkách. Tuto technologii využívá prozatím využívá pouze velice málo firem, konkrétně se jedná o asi 4 %. Do budoucna však lze počítat s tím, že firem využívající virtuální realitu bude razantně přibývat.

Sociální sítě však stále představují značnou součást při náboru zaměstnanců a mnoho zaměstnavatelů by se bez nich při hledání nových pracovníků neobešlo. Stejně tak důležitá zůstává také sociální síť práce LinkedIn, kterou stále využívá velké procento firem. 

Zpět na přehled článků

Hlídač nabídek

Po přihlášení si můžete nastavit vlastní hlídač nabídek.
Zaregistrujte se

Vyhledat nabídku

Načítání počtu nabídek práce

Hledat

eKNIHOVNA.cz

Katalog zaměstnavatelů Katalog firem

Rychlé a bezpečné platby

Ověřené personální agentury