Jdete do práce a neznáte cizí slova? Tak to je chyba!

26.6.2018

Jdete do práce a neznáte cizí slova? Tak to je chyba!

Čeká vás nová, vysněná práce, ale vy stále nerozumíte některým ustáleným zharaničním pojmům? Tak to rozhodně vaše kolegy a zejména vašeho šéfa nepotěšíte. Zkuste se proto připravit na nový vstup do pracovního prostředí a zjistěte si s námi, která cizí slova ze světa internetu a marketingu jsou pro vás stále velkým tabu.

 CSR

Mluví váš kolega či šéf často o CSR nebo snad přímo používá anglická slova jako corporate social responsibility? Tak pak se jednoznačně hovoří o společenské odpovědnosti firem. Do této oblasti jednoznačně spadá nutnost třídit odpady, šetřit a chránit přírodu, věnovat se sociálně slabším lidem, podporovat hendikepované či vymýšlet mnohé další kampaně, které jsou prospěšné zejména pro veřejnost či splňují ekologická kritéria. Ačkoliv je tato oblast pro firmy zcela dobrovolná, v dnešní době je potřeba, aby ji firmy dodržovaly, protože jinak nemohou obstát v konkurenčním boji.

 H2H

S největší pravděpodobností znáte pojmy jako je B2B nebo třeba C2C, k těmto ustáleným pojmům se však nově zařadil také pojem H2H, který znamená human-to-human. Vešekerá marketingová komunikace se tak posunuje na mnohonásobně více osobní úroveň. Dochází tak ke komunikaci, která je personalizovaná. Jedná se například osobní zkušenosti uživatelů, kdy se mění z role obchodníka spíše na samotného přítele.

 M-Commerce

Jedná se o výraz mobile commerce, což je pokročilá úroveň termínu e-commerce. Jedná se o nákup a prodej zboží nebo služeb prostřednictvím přenosných zařízení, telefonů či tabletů.

 Mobile friendly

Jedná se o označení pro situaci, kdy je možné webové stránky pohodlně číst také v mobilním zařízení, tedy na telefonech. Jde převážně o klasické webové stránky.

 OTC

Zkratka znamená over the counter a jedná se o veškerý prodej, takzvaně „přes pult“ neboli přes pokladnu. Dochází k prodeji mimo klasické prodejny, či bez receptu, bez předpisu. V případě trhů jde o prodej a nákup finančních a investičních instrumentů mimo trhy, takzvaně v mimoburzovních prostorách.

 Prime time

Jedná se o hlavní vysílací čas v médiích, například v rozhlasu nebo televizi. V tomto čase se předpokládá nejvyšší sledovanost. Proto je nutné do těchto časů soustředit hlavní programovací pozornost. Pro inzerenty se jedná o hlavní čas, kdy by chtěli propagovat své výrobky a služby. Tento čas je však povžován také za nedjražší a inzerovat v této době není vůbec levné.

 QR kód

Jde o takzvaný quick response. Jedná se o kódy, které se velice podobají čárovým kódům. QR kódy však mají za cíl propojit online svět se světem offline a zpřístupnit tak uživatelům běžného světa další informace o produktu, výrobku, službě, myšlence, image, značce či čímkoliv jiným.

 

 

 

 

Zpět na přehled článků

Hlídač nabídek

Po přihlášení si můžete nastavit vlastní hlídač nabídek.
Zaregistrujte se

Vyhledat nabídku

Načítání počtu nabídek práce

Hledat

Katalog zaměstnavatelů Katalog firem

Rychlé a bezpečné platby

Ověřené personální agentury