Moderní pohovory jsou časově náročnější, ale vyplatí se!

26.3.2018

Moderní pohovory jsou časově náročnější, ale vyplatí se!

Trh práce, a především očekávání mladých lidí se radikálně změnilo. Ačkoliv došlo ke změně ve všech oblastech, mladých a nadějných pracovníků IT oblasti se to týká nejvíce. Přesto však zaměstnavatelé a personalisté v oblasti náboru zaměstnanců nic nemění a doufají v účinnost starých metod. Ty však fungovat nemohou.

Na trhu práce se u výběrových pohovorů tedy děje stále to stejné, a to i přesto, že se doba již značně změnila. Personalista nebo personální manažer napíše klasický inzerát, vystaví ho do regionálního tisku a na internet a ze zaslaných uchazečů si vybere uchazeče, které pozve na pohovor. Pohovor se koná bez přítomnosti nadřízených pracovníků, se kterými budou později vybraní zaměstnanci úzce spolupracovat. Uchazeč se od personálního manažera dozví zejména pouze obecné informace, například jaká je pracovní doba, platové podmínky nebo třeba místo výkonu práce. Takové jednání rozhodně není pro IT specialisty vůbec atraktivní a v době, kdy si mohou svého zaměstnavatele doslova vybírat, je třeba z pohledu manažerů učinit mnohé změny.

Jelikož je dle posledních informací o třetinu méně IT pracovníků, než by bylo potřeba, je třeba je oslovit jinak, třeba přímo na míru. Odborníci jsou přesvědčeni, že je třeba cílit přesněji a inzeráty směřovat tak, že firma začínajícím mladým lidem dokáže nabídnout něco více. Například, že je naučí, co ještě neumí. Současně je nutné upravit pohovory a to tak, aby probíhaly přímo s manažerem, se kterým bude potencionální zaměstnanec přímo pracovat a hlavní náplní pohovoru by měl být konkrétní projekt, který nového pracovníka dokáže motivovat a naplnit.

Pro manažery tato inovace znamená věnovat více času pohovorům, je však téměř jisté, že se takové jednání vyplatí. Ve fázi prvního kola pohovoru je téměř nutností zodpovědět IT specialistovi veškeré jeho otázky a tím mu ukázat otevřený a moderní přístup firmy. Pouze tak lze předpokládat, že se zaměstnanec do firmy znovu dostaví.

Za základ úspěchu je proto nutné považovat přímé zapojení manažerů do pohovorů a zejména využití atraktivních a moderních inzerátů, které je potřeba inzerovat formě video prezentací.

 

Zpět na přehled článků

Hlídač nabídek

Po přihlášení si můžete nastavit vlastní hlídač nabídek.
Zaregistrujte se

Vyhledat nabídku

Načítání počtu nabídek práce

Hledat

Katalog zaměstnavatelů Katalog firem

Rychlé a bezpečné platby

Ověřené personální agentury